Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: เว็บสอนสร้าง Bot เกมส์ต่างๆ

  1. #1
    Administrator asylu3's Avatar
    Join Date
    Jun 2000
    Location
    Thailand
    Posts
    3,557


    WHAT IS A BOT?

    A BOT in the First Person Shooter (FPS) world of Quake, Quake II, Half-Life, Quake III Arena, Unreal and the Unreal Tournament Series is a roBOTic computer controlled entity that simulates a human deathmatch opponent or even a cooperative player. The heart of the bot lies in its AI—artificial intelligence. There are several kinds of Bots that can be created to either fight for or against the individual player. This article and related web page will focus upon those Bots that are deathmatch opponents and only make passing reference to the Helper and Proxy Bots.

    BOT BASICS: CLIENT AND SERVER TYPES

    The CLIENT-SIDE (C/S) Bots are usually written in C or C++ as stand-alone, completely independent programs. They must connect to a server like a real Quake client (i.e., player) and perform the protocol of interpretation themselves. In the realm of C/S Bots are found the controversial Proxy Bots. (Not all Client-Side Bots are Proxy Bots but all Proxy Bots are Client-Side Bots.) A Proxy Bot "sits between" the Quake client and the Quake server and enhances the player's abilities (i.e., aiming and firing). These Proxy Bots effectively turn the individual player into a kind of "cyborg." Thus, Proxy Bots, like the famous Stanford StoogeBot, are usually considered "cheating." Other non-proxy Bots are generally called Quake C/S Bots. These Bots would include QuakeBot C/S, MikeBot, MysteryBot, TerminatorBot, ZaphBot, AdminBot, and JavaBot. All of these Bots are for Classic Quake. A Quake II proxy called ZBot has made its appearance and a Pandora C/S Bot is also available. (There is now even a proxy Bot for Quake III Arena, and one for Unreal Tournament.) Though this article and web site do not specifically deal with or focus on Quake Client-Side Bots, several links to major C/S Bot sites will be found on the CLIENT/PROXIES page. However, most of the C/S Bots are no longer in development and thus, most are no longer available. I must add that all Quake Bot lovers are indebted to the pioneering work done by the creators of the C/S Bots. It is here that the issues of and quest for "killer" AI finds its home in the Quake community. The sites that are devoted to the C/S Bots are usually maintained by the programmers themselves and thus make for some very interesting, even though technical, reading.

    More here:

    **Hidden Content: To see this hidden content your post count must be 5 or greater.**

  2. #2
    Junior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    15


    เออตือว่ามีเว็บมาแนะนำนะครับไม่ต้องไปสร้างเองรับมีคนเขาทำไว้ให้แล้วเป็นตัวสำเร็จรูปครับ

    เป็นบอทเกมส์ Ragnarok ครับ บอทได้ทั้งเซิฟจริงและก็เซิฟเถื่อน

  3. #3


    อ่า ขอถามไรหน่อยครับ
    พวกบอทนี่
    มีเป็น open source code ให้นำมาศึกษากันไหมครับ
    คือผมอยากรู้ว่าการทำงานของมันเป็นยังไงอ่ะครับ
    รบกวนด้วยครับ

  4. #4
    Junior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    asnpnet_sorfware office Bankok
    Posts
    12


    ผมขอถามนะครับหวังคงไม่ผิดกฏคือจะถามว่าแล้วสามารถใช้กับเกมที่ไม่่ใช่ MMORPG ได้ไหมครับ

    คือที่ผมเล่นมันเป็นเกม แดนซ์ออนไลน์ประมาณที่ได้มาคือใช้หลักการ get pixel เอา ไม่ที่ทราบว่าจะใช้ได้ไหมครับ
    [b][SIZE=2]<div align="center">สวัสดีครับผม TITIS เนมซ์ Hackshield
    ตัวแทน Thaiauhack ผู้จัดทำโปรแกรมช่วยเหลือการเล่นเกมออดิชั่น
    ที่ใหญ่และฟรีที่สุดในประเทศไทย ผมขอน้อมรับทำตามกฏระเบียบ
    อย่างเคร่งครัดและ จะนำความรู้ที่ได้ไปพัฒนาในทางที่ถูกต้องครับ

    ศิตย์น้อยขอคาระวะ
    TITIS-HACKSHIELD
    Thaiauhack Admin Board</div>[/b][/SIZE]

  5. #5
    Junior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    4


    คือผมสงสัยนะครับการทำบอทนี่ต้องใช้ การดักแพกเกจไปแล้วส่งไปยังตัวเกมส์หรือเปล่าครับแล้วพอหาค่าแพคเกจเจอนี่ถ้าเราเอามาเขียนในโปรแกรมแล้วเราจะใช้ภาษาอะไรในการเขียนครับ

  6. #6
    Junior Member
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    2


    น่าตะมีสอนทำโปร

  7. #7
    Junior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Thailand
    Posts
    17


    บอทนี่ก็คือการใช้ Source รูปแบบหนึ่งแหละครับ หากคุณสามารถใช้และประยุกต์มันได้ คุณก็จะสามารถสร้างอะไรที่มันเหนือกว่าเรื่องพวกนี้ได่นะครับ
    <div align="center"><span style="color:#33FF33">[b][SIZE=2][url="http://citec.us/forum/-Padawan--t13837.html"][color=#33CCFF][u]Padawan Rules[/u][/color][/url][/SIZE]</div>

  8. #8
    Junior Member
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    13


    อยากเก่ง สร้าง เอง เลย ครับ ค่อยๆ หาความรู้ไป เดี๋ยว ก็ ทำได้ เอง หละครัยบ ถ้าเราตั้งใจ แน่ว แน่นะ

  9. #9
    Junior Member
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    12


    เข้าไป อ่านลำบากสักหน่อย ไม่ค่อยเก่งภาษาแต่พอเข้าใจ ว่า สอนการเขียนบอทพวกสแตนอโลน รึเปล่า

    พอดีกำลังหาข้อมูล การดักจับและส่ง packet ให้กับ server อย่างโปรแกรมบอทพวก ragnarok อ่าครับ

    เลิกเล่นไปนานละ แต่ชอบเขียนบอท หึหึ

  10. #10


    ต้องใช้โปรกแรมดักข้อมูลช่วยด้วยหรอครับ พวกดัก Packet ต่างๆที่ส่งมาหรือที่ได้ได้รับ
    แล้วนำมาเกะอีกทีงะปล่าวงะครับ อยากเขียนเป็นบ้างจังเลยเอาไว้ใช้บ้าง

Page 1 of 2 12 LastLast

Members who have read this thread : 0

Actions : (View-Readers)

There are no names to display.

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •